"Do Německa budeme dodávat technicky špičkově vybavený moderní vlak. Díky referenci od gigantu DB (největší evropský přepravce) se nám otevírají dveře do celého světa," dodal.
"Tím, že Škoda Transportation vyhrála tento kontrakt, zvýšila se konkurence na našem trhu. Škoda se může opřít o dlouhou tradici výroby vlaků, a proto nepochybujeme, že splní naše očekávání," řekl generální ředitel DB Rüdiger Grube.
"Pro DB Regio dodáme šest šestivozových dvoupatrových souprav typu Push-Pull. Každá ze souprav je provozována jako vratná, vozy jsou tedy lokomotivou taženy nebo tlačeny; strojvedoucí je v kabině řídicího vozu nebo lokomotivy," uvedla mluvčí strojíren Lubomíra Černá. Soupravy jsou složeny z jednoho řídicího vozu, pěti vložených vozů a z lokomotivy řady Emil Zátopek v novém designu speciálně pro DB. Maximální rychlost vlaků bude 189 km/h. Soupravy mají tlakotěsné skříně, 705 míst k sezení, klimatizaci a venkovní i vnitřní kamerový systém.
Tendr na provozování trati vypsala Bavorská železniční společnost BEG (Bayerische Eisenbahngesellschaft) v roce 2012. Do soutěže na operátora se přihlásila také DB Regio (dceřiná společnost DB). Podmínkou bylo, že zájemce o provozování tratí musel spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel. DB Regio pak vyhrály soutěž se škodováckými vlaky. Pro Škodovku jde o průlomový kontrakt, Německo je jedním z nejnáročnějších trhů na světě.
"Pro DB Regio jsme nabídli dvoupatrové soupravy nové generace, které plně odpovídají západoevropských standardům. Kontrakt nám dává velkou šanci přivést v brzké době na koleje v Německu a jiných západoevropských zemích další česká vozidla," uvedl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zdeněk Majer.
Skupina Škoda Transportation měla loni čistý zisk tři miliardy korun při tržbách 15,3 miliardy. Obě kategorie meziročně klesly o 400 milionů korun.