Zájem o zakázku na distribuci dálničních známek na příští čtyři roky projevilo jediné sdružení tvořené Autoklubem Bohemia Asistance (ABA) a společnostmi Lekkerland a MTX, uvedl Čoček. Tyto společnosti se v podobném složení ještě společně s Českou poštou o zakázku přihlásily i letos v březnu. I tehdy musel fond výběrové řízení kvůli nedostatečné účasti zrušit, protože jmenované společnosti společně podaly jedinou nabídku a podle aktuálního zákona o veřejných soutěžích nebylo možné v tendru dále pokračovat.
Podle dosavadní smlouvy s Českou poštou a jejími subdodavateli se odměna pro distributora dálničních kuponů vypočítává jako procentní marže z nominální hodnoty prodaných a vyúčtovaných kuponů. Tento princip chtělo ministerstvo dopravy upravit tak, že by si uchazeči výši této odměny určili sami na základě podaných nabídek, ze kterých chtěl úřad vybrat tu nejnižší. Zároveň ale stanovil maximální výši marže - 29 korun za jeden kupon.
Státní fond se nyní podle Čočka pokusí se stávajícími dodavateli dohodnout výhodnější smlouvu. Nevylučuje ani možnost dohodnout se na distribuci pouze s jedním z těchto dodavatelů, protože nyní po dvou neúspěšných veřejných soutěžích může fond zakázku zadat formou jednacího řízení bez uveřejnění, dodal šéf SFDI.
Hodnotu zakázky na čtyřletou distribuci dálničních kuponů odhadl fond na 808 milionů korun. Vloni podle zveřejněné účetní uzávěrky za emisi dálničních kuponů zaplatil 251 milionů korun.
Roční dálniční známka pro auta do 3,5 tuny stojí 1500 korun, měsíční vyjde na 440 Kč a desetidenní na 310 Kč. SFDI očekává letošní výnos z prodeje kuponů kolem 3,9 miliardy korun, tedy stejný, jako za loňský rok.