Globální prodej tabletů ve 2. čtvrtletí kvůli Applu zpomalil

05.08.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 5. srpna (ČTK) - Celosvětový prodej tabletů se ve druhém čtvrtletí zpomalil a proti předešlým třem měsícům klesl. V oslabení trhu se částečně odrážel i fakt, že americká společnost Apple nepřišla s novým modelem svého přístroje iPad, který založil kategorii tabletů a stále v ní udává trend. Uvedla to dnes výzkumná společnost IDC.

Od dubna do června výrobci v celém světě dodali do prodejen 45,1 milionu tabletů, což je o deset procent méně než v prvním čtvrtletí. V meziročním srovnání byl však počet tabletů dodaných do prodejen o téměř 60 procent vyšší.

Apple uváděl na trh nový model iPadu obvykle na jaře, tyto akce ale nyní firma přesunula na podzim. Konkurenti Applu sice s novými produkty přišli, ty však nepovzbuzují poptávku natolik, jako nový iPad.

Nový iPad "vždy vyvolává zájem o kategorii tabletů, což značně pomáhá jak Applu, tak jeho konkurentům," sdělil podle agentury AP ředitel výzkumu IDC Tom Mainelli.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK