V pracovní dny budou pendolina z Ostravska zajíždět dvakrát za den do Chebu a dvakrát za den až do Františkových lázní. V úseku mezi Plzní a Františkovými lázněmi si pro cestování ve druhé třídě nebude nutné přikupovat povinnou místenku. "Je to proto, že pendolino pojede v čase některých rychlíků," řekl ČTK mluvčí drah Petr Štáhlavský. Cestující tak kvůli vyšší ceně pendolin nepřijdou o spojení, na které jsou zvyklí. Pokud ale budou s vlakem pokračovat dál za Plzeň, místenku, která bez sezónních akčních slev vyjde na 200 korun, budou muset mít.
Od nového jízdního řádu by se rovněž měl téměř zdvojnásobit počet rychlíků Českých drah, které budou stavět v Zábřehu na Moravě. V tomto železničním uzlu od června staví i část spojů konkurenčního RegioJetu. Více vlaků by rovněž podle ČD mělo zajíždět na trase Praha - Olomouc - Vsetín dále do Žiliny. Na Slovensko by nově měly vlaky zajíždět v hodinovém intervalu.
Zrušit by se naopak mělo jediné přímé denní spojení mezi Prahou a Varšavou. Zůstane ale zachovaná možnost přestoupit v Ostravě na vlaky EuroCity do Varšavy, uvedl Šťáhlavský s tím, že na spoje vedené pendoliny tyto mezinárodní rychlíky navazují během čtvrt hodiny. Zůstane rovněž zachováno přímé noční spojení z Prahy do Varšavy lůžkovým vlakem.