Nejnižší nabídku podala Skanska i na nedaleký úsek D3 Borek - Úsilné. O vítězi tohoto řízení hodnoticí komise dosud nerozhodla, z tendru ale vyloučila dva uchazeče, informovala Vápeníková. Jména vyřazených firem neuvedla. Nabídka Skansky činila na tento úsek rovněž 598 milionů korun a byla o 120 milionů lacinější než druhého uchazeče v pořadí - konsorcia firem Eurovia a Strabag.
Situace, kdy se výsledné ceny stavebních projektů pohybují kolem poloviny odhadní hodnoty projektů, jsou v silničním a železničním stavitelství realitou zhruba rok a půl. Důvodem je nízký počet vypisovaných stavebních řízení a z toho plynoucího vyššího konkurenčního tlaku stavebních společností. Ty si ale zároveň stěžují na to, že vítězové tendrů nabízejí nižší ceny, než jaké jsou jejich skutečné náklady.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České budějovice, a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu 42kilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.