Firma Pars nova loni drtivou většinu tržeb získala v tuzemsku. Nejvíce peněz inkasovala za modernizaci a opravy motorových vozů, a to 1,74 miliardy korun. Za opravy elektrických lokomotiv utržila 322 milionů korun, za pantografické jednotky 169 milionů korun a za osobní vozy 35 milionů korun.
Na konci loňského roku společnost Pars nova předala Českým drahám poslední modernizovaný motorový vlak řady Regionova a oficiálně ukončila jejich výrobu. První souprava Regionova vyjela na tuzemské koleje v roce 2005 a postupně bylo modernizováno 237 jednotek. Celková hodnota zakázky nebyla zveřejněna. Poslední kontrakt na 11 dvoudílných jednotek Regionova uzavřely ČD s firmou Pars nova předloni v létě. Hodnota této zakázky činila 280 milionů korun bez DPH.
Firma loni na jaře získala od ČD zakázku na opravu čtyřiceti elektrických dvousystémových lokomotiv. Cena tohoto kontraktu je téměř 630 milionů korun. První lokomotivy začali pracovníci šumperské firmy opravovat loni a poslední přijdou na řadu v roce 2015. V letošním roce pak společnost Pars nova zahájila modernizaci 40 osobních vozů, které České dráhy nasadí na dálkové spoje. Zakázka má hodnotu bezmála 700 milionů korun.
Podnik Pars nova je od roku 2008 součástí skupiny Škoda Transportation. Loni se průměrný počet pracovníků šumperských opraven zvýšil o 20 na 794.
Skupina Škoda Transportation měla loni čistý zisk tři miliardy korun při tržbách 15,3 miliardy. Obě kategorie meziročně klesly o 400 milionů korun.