"Dobrých výsledků ve výběru rozhlasového poplatku se daří dosahovat především díky plošným oslovovacím akcím, zaměřeným na potenciální poplatníky zejména v kategorii domácností a novému individuálnímu řešení výběru poplatku od významných poplatníků z řad právnických osob a fyzických podnikajících osob," uvedl náměstek generálního ředitele ČRo pro správu a rozvoj Ladislav Musil.
Při poslední oslovovací akci v červnu letošního roku bylo obesláno 90.000 vybraných domácností z nichž se následně zhruba 25.000 přihlásilo k placení poplatku. Ještě výrazněji se na zvýšení výběru poplatku podle ředitele Odboru rozhlasových poplatků ČRo Ondřeje Berana projevily podobné akce z loňského roku, díky jimž ČRo získal 55.000 nových poplatníků.
Rozhlas zároveň individuálně oslovuje firmy a živnostníky, kteří nejsou k placení poplatku přihlášeni, nebo mají nahlášen nižší počet přijímačů, než skutečně užívají.
Placení rozhlasového poplatku je zákonnou povinností každé domácnosti, fyzické podnikající a právnické osoby mající rádio s výjimkou zákonem osvobozených osob. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování vysílání.
Český rozhlas má celkem 19 stanic, z toho čtyři celoplošné, 11 regionálních a čtyři speciální. O poplatcích a jejich výši a způsobu placení rozhlas informuje také na webu.