Problematická a podle mnohých předražená Blanka už stála 27 miliard. Konečný účet má být 36 miliard korun. Otevření se plánuje na jaro příštího roku.
Praha Metrostavu neproplácela faktury od loňského května. Dluh za odvedené práce se vyšplhal na 1,8 miliardy korun. Hrozilo kvůli tomu zastavení celé stavby, které by přineslo náklady v řádech stovek milionů korun. Praha nakonec na jaře část dluhu zaplatila a do konce roku chce poslat další peníze. "Snažíme se analyzovat to, co už bylo postaveno, jestli je to v pořádku," řekl primátor.
Pozastavení plateb totiž město vysvětlovalo tím, že během výstavby se udělaly významné změny v projektu, které je třeba zkontrolovat. Změny vznikly například při podrobném výpočtu některých staveb, který nebyl součástí původní zadávací dokumentace. Další vznikly při upřesnění geologických podmínek při výstavbě. Práce pokračovaly, faktury ale zůstávaly neproplacené.
Ruku v ruce s budováním Blanky jde také stavba Trojského mostu, který by měl být pro tramvaje otevřen letos na podzim. Původně se počítalo s půlmiliardovou investicí, náklady na výstavbu se ale podle Metrostavu vyšplhaly na miliardu. Praha s firmou o částce jedná. Podle primátora termín otevření mostu v ohrožení není.
Tunelový komplex Blanka je součástí vnitřního obchvatu města. Jeho výstavba začala v roce 2007. Minulé vedení města za exprimátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že stavba bude stát asi 28 miliard korun a že sníží dopravní zátěž Prahy. Podle odborníků ale se spuštěním Blanky aut v ulicích neubude. Praha bude navíc za provoz tunelu ročně platit asi 200 milionů.