"Při demolici mostu došlo k poškození krajnice a z důvodu bezpečnosti nebylo možné dopravu na dálnici pustit," uvedl Novák s tím, že v tomto případě úřad zdržení toleruje. Podobně tomu bylo i v případě obou dvou předchozích uzavírek z letošního června a července, kdy se zprovoznění dálnice zdrželo o více než hodinu v prvním případě a o pět hodin u komplikovanější červencové uzavírky, kdy stavební firma demolovala šestici mostů. Podle Nováka se v těchto případech ukázalo, že konstrukce mostů, které zbourání odolávaly, byla pevnější než s čím počítaly stavební plány.
Poškození krajnice při demolici mostu připustila i Eurovia s tím, že u takovýchto prací ale nejde o nic neobvyklého. Podle mluvčí Petry Kučerové má totiž nejstarší tuzemská dálnice velice křehký povrch. Že byla krajnice vozovky poškozená, se navíc stavbaři dozvěděli teprve po odklizení zeminy, vzápětí se ale pustili do uvedení vozovky do původního stavu.
Nejfrekventovanější tuzemská dálnice byla ze soboty na neděli 18. srpna neprůjezdná zhruba 16,5 hodiny, přibližně o 2,5 hodiny déle, než bylo původně naplánováno. Dopravní komplikace na objízdné trase ale začaly teprve poté, co dálnice měla být již otevřená, uvedl Luděk Janišta, starosta Vlašimi, které by jako příslušné obci s rozšířenou působností případné zahájení správního řízení s Eurovií náleželo. Řidiči podle Jeništy zřejmě počítali s tím, že budou mít volnou cestu, a zbytečně uvízli v kolonách. Už dříve ale uvedl, že obec iniciovat správní řízení a stavební firmu pokutovat nechce.