"Rok 2012 znamenal stabilní působení společnosti na velmi konkurenčním českém trhu a zachování tržních podílů, i díky uvedením některých inovací a nových značek na český trh, například vlasové kosmetiky Toni&Guy," uvedla firma. Pozitivní dopad na hospodaření společnosti prý měla optimalizace a zefektivnění interních nákladů i obchodních a marketingových výdajů.
Unilever ukončil v Česku výrobu v roce 2010, kdy uzavřel svůj závod v Nelahozevsi na Mělnicku. V tuzemsku prodává rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Perla nebo Hera a kořenicí směsi či omáčky značky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove a Rexona. Loni firma v Česku v průměru zaměstnávala 285 osob, meziročně o 14 méně.
Koncem letošního června dostal Unilever od antimonopolního úřadu svolení k převzetí značek Savo, Biolit a Diffusil od firmy Bochemie. Hodnotu transakce společnosti nezveřejnily. Unilever získal od Bochemie stoprocentní podíl v její dceřiné společnosti HomeBrands a kromě uvedených značek převzal i další duševní vlastnictví a vybrané zaměstnance. Výroba získaných značek bude v souladu se smlouvou i nadále zajišťována v závodě Bochemie v Bohumíně.
Zisk celé britsko-nizozemské skupiny Unilever v prvním pololetí vzrostl meziročně o 13 procent na 2,7 miliardy eur (70 miliard Kč). Výrobce čajů Lipton, mýdel Dove nebo deodorantů Axe ale upozornil na to, že na klíčových mladých trzích, z nichž skupina čerpá růst, se poptávka zpomaluje.