Cestovní agentury na rozdíl od cestovních kanceláří nemusí být pojištěny pro případ úpadku, slouží totiž jen jako prostředník. Krach agentury tak nemusí podle Petříčkové automaticky znamenat, že klient o svou dovolenou přijde. Pokud má platnou smlouvu a zaplatil, měl by na dovolenou odjet, i když agentura peníze organizátorovi zájezdu nepřevedla.
"Podle české legislativy uzavírá zákazník smluvní vztah s cestovní kanceláří, proto má hradit zálohy a doplatky přímo jí. Cestovní kanceláře ale poskytují plnou moc svému prodejci k vybírání těchto plateb od klienta. Proto si musí organizátor a prodejce mezi sebou dohodnout, v jakých lhůtách a za jakých podmínek budou peníze převedeny. V případě úpadku prodejce pak přebírá CK veškerou zodpovědnost za vybrané finanční obnosy, protože k nim daného prodejce zplnomocnila," vysvětlila Petříčková.
Majitelka zkrachovalé agentura je připravena s pomocí rodiny své závazky uhradit. "Nejsem schopna se se všemi klienty vypořádat okamžitě, počítám, že peníze získám prodejem nemovitosti, určitě se ale své zodpovědnosti nezříkám," řekla dnes ČTK Kozáková, která v oboru podnikala 15 let. Majitelka agentury se kvůli finančním problémům psychicky zhroutila a teprve v pátek ji na vlastní žádost propustili z nemocnice.
"Chtěla bych co nejdříve kontaktovat všechny klienty a ujistit je o své snaze vše vyřešit, zatím toho ale nejsem schopná," přiznala. Kontaktovat ji mohou klienti prostřednictvím e-mailu palmalbc@volny.cz nebo na telefonu 728 888 291.