Bloomberg zavádí ombudsmana, pohlídá si etiku zaměstnanců

21.08.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

New York 21. srpna (ČTK) - Globální informační agentura Bloomberg jmenuje svého ombudsmana a vytvoří pracovní skupinu, která bude mít za úkol kontrolovat způsoby, jimiž zaměstnanci agentury získávají informace. Firma tak reaguje na nedávný skandál kolem přístupu některých jejích novinářů k datům klientů.

Na začátku května vyšlo najevo, že společnost už od 90. let umožňovala svým novinářům přístup k datům, díky nimž mohli tito novináři sledovat aktivitu klientů na terminálech Bloombergu. Terminály slouží k přenosu zpráv a finančních dat a zároveň k obchodování na trzích.

Agentura Bloomberg dnes zveřejnila výsledky externího šetření, které potvrdily, že její novináři měli přístup k záznamům o přihlašování klientů k terminálům i k některým dalším citlivým informacím. Agentura už v květnu svým novinářům znemožnila sledovat aktivitu klientů, protože si na tyto praktiky stěžovala banka Goldmand Sachs.

Podezření banky Goldmand Sachs vyvolala jedna reportérka Bloombergu, která se banky vyptávala, zda od ní v poslední době neodešel jeden ze zaměstnanců. Poukazovala přitom na to, že se už řadu týdnů nepřihlásil ke svému terminálu.

Novináři Bloomberg News mohli přes terminály zjišťovat, kdy se k nim přihlásil kdokoli ze zhruba 315.000 platících zákazníků agentury. Mezi nimi je většina obchodníků s akciemi a dluhopisy. Novináři viděli i typy "funkcí", k nimž byl právě zákazník připojen. To znamená, zda sledoval zprávy, nebo sbíral údaje pro obchodování.

Bloomberg zaměstnává přes 2400 novinářů a většinu příjmů získává z pronájmu terminálů finanční sféře. Firmy na Wall Street platí za pronájem každého terminálu kolem 20.000 dolarů (zhruba 385.000 Kč) ročně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK