ČOI: Služby CK a agentur se ve 2. čtvrtletí zhoršily

22.08.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 22. srpna (ČTK) - Služby cestovních kanceláří a agentur se ve druhém čtvrtletí ve srovnání s předchozím obdobím zhoršily. Česká obchodní inspekce z téměř stovky kontrol ve 40 případech zjistila jedno nebo více porušení povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele. Kontroloři uložili 25 pokut v celkové výši 318.000 korun. ČTK o tom informovala mluvčí inspekce Jana Jelínková.

"Stav zlepšení v cestovním ruchu, zjištěný v 1. čtvrtletí, kontroly v následujícím období nepotvrdily a jejich výsledky jsou o 11 procent horší," uvedl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.

Dlouhodobě přetrvávají zejména problémy při poskytování informací o možnosti uplatnění reklamace, o výši ceny a dalších důležitých údajích o rozsahu a úrovni nabízených služeb, které mohou zásadním způsobem rozhodnutí spotřebitele o uzavření cestovní smlouvy ovlivnit.

Nejčastějším zjištěním ČOI bylo porušení některého ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, a to v 67 případech. Z toho v 19 případech spotřebitelé nebyli řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady poskytnutých služeb. Dalším častým zjištěním bylo nedostatečné označení nabízených služeb cenou.

Vysokou míru zjištěných závad šéf ČOI považuje za důsledek neodbornosti a nízké úrovně právního vědomí některých podnikatelů. Neochota některých CK a agentur poskytovat pravdivé a úplné informace a vyřizovat reklamace tak podle něj poškozuje nejen spotřebitele, ale i ostatní poctivé podnikatele v oboru.

jap mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK