"Stav zlepšení v cestovním ruchu, zjištěný v 1. čtvrtletí, kontroly v následujícím období nepotvrdily a jejich výsledky jsou o 11 procent horší," uvedl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.
Dlouhodobě přetrvávají zejména problémy při poskytování informací o možnosti uplatnění reklamace, o výši ceny a dalších důležitých údajích o rozsahu a úrovni nabízených služeb, které mohou zásadním způsobem rozhodnutí spotřebitele o uzavření cestovní smlouvy ovlivnit.
Nejčastějším zjištěním ČOI bylo porušení některého ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, a to v 67 případech. Z toho v 19 případech spotřebitelé nebyli řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady poskytnutých služeb. Dalším častým zjištěním bylo nedostatečné označení nabízených služeb cenou.
Vysokou míru zjištěných závad šéf ČOI považuje za důsledek neodbornosti a nízké úrovně právního vědomí některých podnikatelů. Neochota některých CK a agentur poskytovat pravdivé a úplné informace a vyřizovat reklamace tak podle něj poškozuje nejen spotřebitele, ale i ostatní poctivé podnikatele v oboru.
jap mal