Stránky společnosti Yahoo v USA v červenci navštívilo přes 196 milionů lidí. Firma tak sesadila z první příčky rivala Google, který zaznamenal 192 milionů návštěvníků. Další místa v žebříčku obsadily weby Microsoft, Facebook a AOL.
Společnost Yahoo navíc nedávno koupila blogovací službu Tumblr, která v červencovém žebříčku Comscore ještě figurovala samostatně. Služba Tumblr měla v červenci 38 milionů návštěvníků.
Návštěvnost stránek je důležitá pro prodej reklamy, který tvoří klíčový zdroj příjmů společností Yahoo i Google. Yahoo byla naposledy v čele žebříčku nejnavštěvovanějších internetových stránek v USA v květnu 2011, připomíná agentura DPA.
Yahoo za poslední rok, kdy se novou generální ředitelkou stala Marissa Mayerová, koupila desítky malých, nově vzniklých internetových firem zaměřených hlavně na služby a technologie pro chytré telefony a tablety. Firma se snaží přilákat více uživatelů a oživit stagnující růst svých příjmů. Největší akvizicí bylo červnové převzetí služby Tumblr za 1,1 miliardy dolarů (21 miliard Kč).
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dostihla konkurence. Analytici tvrdí, že společnost v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles příjmů z reklamy. Nová generální ředitelka Mayerová se nyní snaží zastavit pokles tržeb a vrátit firmě Yahoo její dřívější slávu.