Policie podle ŘSD v odůvodnění rozhodnutí připustila, že stavební firma postavila stavbu s jinými vlastnostmi, než stanovila příslušná smlouva, a zároveň cenu účtovala podle původního rozpočtu. Přesto se ale trestný čin nestal, protože tuto stavbu převzal technický dozor, kterého ŘSD pro dohled nad stavbou najalo, uvedla v odůvodnění.
Projekční společnost HBH na zmíněných úsecích D47 kromě technického dozoru na stavbě, připravovalo pro ředitelství silnic celý stavební projekt a rovněž zpracovávalo i realizační dokumentaci pro stavební společnost. Podobný princip, kdy jedna projekční společnost pracuje jak pro státního investora a stavitele, je podle Čermáka obvyklý nešvar z minulých let. Nyní si ale projektanti musí vybrat, zdali budou na konkrétní stavbě pracovat pro stát, nebo pro stavební firmu.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice vypukl loni, kdy ŘSD na zvlněných úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Vozovka přitom pracuje neustále a její technický stav se zhoršuje. Nově patrně přibude další rychlostní omezení na některých úsecích. Snížení rychlosti na dálnici z nynějších 80 kilometrů v hodině na 60 už doporučila policie, doplnil šéf ŘSD.
Rozhodnutí o odložení případu podle Čermáka může ředitelství poškodit u arbitráží, které organizace s Eurovií kvůli D47 vede a které by měly k rozhodnutí pravděpodobně dospět v září. Formálně sice pozici ředitelství nezhoršuje, rozhodci nemají na tento verdikt brát potaz, logické ale je, že zhotovitel bude právě tímto rozhodnutím argumentovat.