Ve druhém čtvrtletí dosáhl celkový prodej tabletů téměř 150.000 zařízení a převýšil tak počet prodaných notebooků, který klesl o 15 procent na 115.000 kusů.
Zájem o notebooky klesal již čtvrté čtvrtletí v řadě, naopak trh stolních PC posílil o téměř 11 procent. Za celkovým poklesem stojí podle analytika Petra Švagrovského více faktorů. "Příliš vysoké zásoby z předchozích čtvrtletí u prodejců, pomalý nástup nového operačního systému, boom na trhu tabletů a konec životního cyklu mini-notebooků," shrnul.
Nejvíc v Česku prodalo poprvé v historii Lenovo, které bylo zároveň nejprodávanější značkou notebooků. Na druhou příčku klesla značka HP, která si udržela prvenství v segmentu stolních počítačů. Třetí skončil Acer. Lenovo zvýšilo prodej o 41 procent a dosáhlo tržní podíl 23 procent. Mezi notebooky dosáhla téměř třetinového podílu. Zákazníci se zajímali především o ultrabooky, a to zejména o konvertibilní zařízení a produkty s integrovaným dotykovým ovládáním.