„Česká asociace pojišťoven žádné pověření ke kontrole pojistných smluv nikomu nikdy nevydávala, nevydává a ani vydávat nemůže. Oslovení klientů pod hlavičkou asociace není možné, protože naším úkolem není prodávat ani nabízet klientům produkty pojištění nebo dělat jakýkoliv rozbor již uzavřených pojistných smluv,“ říká manažerka komunikace a vzdělávání ČAP Marcela Kotyrová a doplňuje: „Toto jednání sází na neinformovanost veřejnosti a my se od něho plně distancujeme.“
Někteří zprostředkovatelé tímto způsobem hledají nové cesty, jak oslovit potenciální klienty. Těm se pak snaží nabídnout nový a „výhodnější“ produkt. Hlavním důvodem tohoto neseriózního jednání je získání provize za nově sjednanou smlouvu, nikoli prospěch klienta. Přepojištění může být pro klienta naopak ve většině případů nevýhodné. Česká asociace pojišťoven na to upozorňuje pravidelně v rámci svých informačních kampaní, kterými průběžně pomáhá veřejnosti zvyšovat povědomí o pojistných produktech, radí klientům, jak pojištění sjednat i kdy a proč smlouvy aktualizovat (bližší informace na www.jaksepojistit.cz).
„Rádi bychom vybídli veřejnost k větší obezřetnosti. Všem zájemcům o pojištění doporučujeme navštívit přímo pobočky pojišťoven nebo využít služeb ověřeného finančního poradce. V případě pochybností u obdobných telefonátů je důležité si veškeré informace řádně ještě před schůzkou ověřit,“ doporučuje Marcela Kotyrová.