Již dříve Aircraft Industries získala certifikát evropské agentury EASA, který mu umožňuje provozovat letoun v zemích EU a dalších zemích, které tento certifikát uznávají. Povolení od ruského leteckého úřadu je ale pro firmu zásadní, od roku 2005 totiž na tamní trh dodala zhruba polovinu své produkce. Certifikace umožní společnosti zisk dalších zakázek.
Díky novému motoru a vrtuli letadlo zvýšilo maximální rychlost na 405 kilometrů za hodinu, dolet se zvedl na 1520 kilometrů a spotřeba paliva asi o pět procent klesla. Díky kratšímu vzletu a zlepšeným výkonům lze letoun provozovat i v teritoriích, kde to dříve nebylo možné, na letištích ve vysoké nadmořské výšce, s vysokými teplotami nebo s krátkou vzletovou a přistávací dráhou.
Letos podle webu firmy z Kunovic odletělo již 11 letadel. Dvě Aircraft Industries dodala na Slovensko, zbytek odebrali právě zákazníci v Rusku. Společnost letos hodlá vyrobit 13 letadel, deset z nich by letos ráda prodala. Stejný počet letounů vyrobených loni se firmě již udat podařilo. Aircraft Industries letos očekává tržby převyšující dvě miliardy korun.
Do budoucna plánuje další navýšení výroby. V příštím roce by z Kunovic mělo odletět 18 a v roce 2016 až tři desítky letadel. Hlavním odbytištěm zůstává pro kunovického výrobce Rusko, díky modernizaci letounu L 410 se mu ale otevírají i další trhy. Prototyp vylepšeného letounu L 410 NG by měl vzlétnout příští rok na jaře, jeho sériová výroba by mohla začít v roce 2016.
Aircraft Industries je největším českým výrobcem civilní letecké techniky. Navazuje na více než sedmdesátiletou tradici závodu na leteckou výrobu v Kunovicích. Společnost zaměstnává zhruba 900 lidí. Nadpoloviční většinu, 51 procent akcií, ve firmě drží ruský těžařský holding UGMK, 49 procent patří české obchodní společnosti PAMCO INT.