Dnešní podpis memoranda je zatím pouze začátkem budoucí spolupráce. Nevyplývají z něj žádné finanční závazky jedné straně vůči druhé a jede spíš o pravidelná setkávání a předávání zkušeností v různých oblastech, uvedla mluvčí Aeroholdingu Michaela Lagronová. Zároveň připustila, že pravděpodobně budou zkušenosti předávat zkušenosti korejští experti z letiště, které ročně odbaví na 39 milionů cestujících a pravidelně se umisťuje na předních příčkách anket a soutěží o nejlepší letiště.
"Jsou tady ale věci, které můžeme předat my jim. Například jsme poměrně efektivní v odstraňování sněhu a odmrazování v zimních obdobích," doplnila Lagronová. To je podle ní vidět i v posledních letech, kdy se kvůli náporu sněhu mnohdy zavírala i velká evropská letiště, nicméně provoz v Praze kvůli tomu přerušen nebyl.
V letecké dopravě spolupracují České aerolinie s Korean Air, které mají základnu právě na letišti v Soulu a které letos na jaře koupily minoritní podíl v tuzemském národním dopravci. Vstup korejského partnera do ČSA a dnešní podpis memoranda spolu ale podle Lagronové přímo nesouvisí. Orientace české strany na klientelu cestující z jihovýchodní Asie právě přes Soul ale jistou roli hrát mohla. Od vstupu Koreanu do ČSA jsou například informační cedule pro cestujících na prvním terminálu kromě angličtiny a ruštiny rovněž v korejštině, dodala Lagronová.
Pražské Letiště Václava Havla loni odbavilo 10,8 milionu cestujících, což byl meziročně pokles o osm procent. Počet vzletů a přistání klesl o téměř 13 procent. Útlum podle letiště souvisí s omezování obchodních aktivit Českých aerolinií, které přes zeštíhlování související s ozdravným procesem dlouhodobě ztrátového dopravce představují stále největšího dopravce na pražském letišti.