"V rámci zakázky zastřešené městem Burgas vyrobíme vozidla typu Škoda 26 Tr. Pro Burgas je určeno 22 kusů, pro Pleven 40 kusů, pro Varnu 30 kusů a osm kusů půjde do Stare Zagory," uvedl Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
Nové trolejbusy budou vybaveny pomocným dieselagregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení. "Významnou úsporu elektrické energie a snížení nákladů na údržbu zajistí asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace," uvedla Černá. Zvýšení komfortu cestujícím přinese výkonná klimatizace a moderní audiovizuální systém.
"Během letošního léta jsme uzavřeli už čtyři významné exportní kontrakty na trolejbusy. Budou tedy k vidění nejen v Bulharsku, ale také v Lotyšsku a na Slovensku. Celkově se nám podařilo uzavřít nové kontrakty na trolejbusy za 5,4 miliardy korun a to považuji za historický úspěch," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. V souvislosti s tím také podnik rozšiřuje a modernizuje svůj výrobní závod na trolejbusy v Plzni, bude přijímat nové zaměstnance.
Škoda Electric je v současné době největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč nebo italského Říma. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala vozy nejen do Evropy, ale i do Asie nebo severní Ameriky.
Kromě trolejbusů se prosazují i ostatní divize společnosti. "Škoda Electric například spolupracuje s americkým koncernem GE Transportation, pro který v současnosti vyrábí 660 kusů kompletních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv v Kazachstánu," uvedla Černá. Také korejské společnosti Hyundai Rotem dodává kompletní elektrovýzbroj a mechanický pohon pro 80 lokomotiv a do čínského města Su-čou míří kompletní trakční výzbroj pro 23 pětivozových jednotek metra.
Škoda Electric se 760 zaměstnanci loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o zhruba desetinu více. Loňský čistý zisk činil 607 milionů Kč, o rok dříve to bylo 700 milionů Kč. Letos plánuje podnik tržby téměř čtyři miliardy korun.