Mlékárna Olma už předloni zvýšila čistý zisk z 27,3 milioni korun v roce 2010 na 56 milionů korun. Tržby mlékárny v roce 2011 meziročně stouply o 1,8 procenta na 2,89 miliardy korun.
Olma se řadí mezi významné tuzemské výrobce mlékárenských výrobků. Mezi hlavní odběratele olomoucké mlékárny patří obchodní řetězce. Rozhodující součástí prodejního sortimentu Olmy u většiny významných odběratelů v Česku, Slovensku, Polsku a Maďarsku jsou čerstvé mléko, čerstvé smetany, kysané výrobky a jogurty.
Na letošní rok vedení Olmy naplánovalo masivní investici do nové výrobní technologie, jejíž hodnota má převýšit 100 milionů korun. "Poté začneme vyrábět několik nových mléčných výrobků, které jsou zatím velkým tajemstvím, protože trh je velmi konkurenční. Bude to ale zcela něco jiného, než jsme dosud vyráběli," řekla loni na podzim ČTK generální ředitelka Olmy Simona Sokolová.
Skupina Agrofert Holding ovládla Olmu na začátku roku 2009, kdy kapitálově vstoupila do společnosti Milkagro, která byla majoritním vlastníkem mlékárny. Firmu Milkagro do té doby vlastnili místní zemědělci. V roce 2008 Olma vykázala rekordní ztrátu 214 milionů korun a v následujících letech se její hospodaření vrátilo zpět do černých čísel.
Propojení Agrofert Holdingu a mlékárenských společností tehdy povolily antimonopolní úřady v Česku a okolních zemích. Agrofert musel požádat o souhlas s fúzí i v zahraničí, protože tam působí, stejně jako Olma. Díky spojení Agrofert získal všechny obory potřebné v mlékárenství.