Internetový prodejce letenek Asiana vstoupil na bulharský trh

11.09.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 11. září (ČTK) - Internetový prodejce letenek Asiana rozšířil svoji působnost o Bulharsko. Od začátku týdne v zemi spustil vlastní prodejní portál. ČTK to dnes ředitel prodejce Josef Trejbal.

Asiana na českém trhu provozuje webový portál Letuška.cz a podle objemu prodaných letenek je dlouhodobě druhým největším hráčem. Bulharský portál Airmeti.bg je kopií tuzemské letušky. Podobný webový portál společnost začátkem roku spustila na Slovensku a v Gruzii začala prodávat zájezdy ve spolupráci s partnerskou firmou.

"Bulharský trh prodejem letenek není nasycen jako u nás a vidíme tam jasný potenciál růstu našeho byznysu," uvedl Trejbal. Společnost se v Bulharsku zprvu soustředí na prodej letenek a později se připojí i další služby, jako jsou pojištění a rezervace hotelů. Pokud se očekávání společnosti potvrdí, chystá se v Bulharsku otevřít i kamennou prodejnu.

V současnosti v Bulharsku podle Trejbala působí desítky akreditovaných agentur, které mohou letenky prodávat, pouze dvě však mají skutečně funkční online systém. Konkurencí pro tuzemskou firmu tak budou zejména společnosti Esky.bg, Posoka.bg a flybulgaria.bg.

"Když jsme si mapovali cenové nabídky, tak jsme zjistili, že bychom jim mohli směle konkurovat," dodal.

Letuška.cz působí na českém trhu od počátku 90. let. Vloni vydělala 36 milionů korun před zdaněním při tržbách 1,66 miliardy korun. Největší konkurencí společnosti Asiana a zároveň i jedničkou na tuzemském trhu jsou firmy Radima Jančury - Student Agency a Orbix.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK