"Prodali jsme 20.500 tun tkaniny. Podařilo se dokončit strukturální změny společnosti a dceřiných společností a naší snahou je posilovat pozice na trhu a hledat nová odbytiště," uvedl ve zprávě předseda představenstva Marek Malík. Téměř dvě miliardy tržeb plynuly společnosti ze zahraničí.
Výroba kordových tkanin pro pneumatiky vzrostla přes pokles trhu o osm procent. Odbyt séglových tkanin pro dopravní pásy, v čemž je firma evropským lídrem, se zvýšil o sedm procent. "Prodali jsme největší množství v historii firmy," uvedl Malík.
Prodej geotextilií se kvůli propadu stavebnictví snížil o 17 procent, přesto se povedlo získat nové trhy v Jižní Americe, Austrálii a na Novém Zélandu. Postupně se výrobu geotextilií povedlo celou převést do podniku Texiplast v Ivance pri Nitre, kterou společnost ovládla v roce 2010. Tento týden se však dokončil prodej Texiplastu mezinárodní společnosti Low & Bonar. "Trh geosyntetik se postupně konsoliduje a pro další rozvoj Texiplastu je důležitá jeho integrace do oborově silné globální společnosti," sdělil Malík.
Kordárna Plus loni investovala do vývoje a rozjíždí výrobu karbonového vlákna, které se uplatní v automobilovém, lodním a energetickém průmyslu, ve výrobcích pro sport a volný čas. Se společností Slovkord Plus úspěšně dokončila vývoj nové tkaniny na bázi polyesterového vlákna pro kordové aplikace.
Pokračuje také ve vývoji aramidových neboli hybridních tkanin. Očekává, že postupně nahradí ocelové výztuže v dopravních pásech. "Jejich výhodou je stejná tuhost a nižší hmotnost," uvedl Malík.
Technické tkaniny se začaly vyrábět ve Velké nad Veličkou po druhé světové válce, v letech 2008 a 2009 společnosti Kordárna kvůli krizi rapidně klesly prodeje a požádala o ochranu před věřiteli. Během roku 2009 byly provedeny dvě fúze se společnostmi Cefeus Capital a Kordservice a nově vzniklá Kordárna Plus provedla nucenou restrukturalizaci. V roce 2010 se začaly její hospodářské výsledky zlepšovat. Nyní má 640 zaměstnanců a je jedním z největších zaměstnavatelů na Hodonínsku.