"Ministru dopravy se podařilo zachránit rozpočet na příští rok, který ve své podstatě odpovídá tomu, co je schopno ŘSD realizovat a zajišťuje čerpání evropských prostředků. Obrovský schodek v roce 2015 a 2016 je ale absolutně nepřijatelný," uvedl Čermák.
Pokud se podle něj nepodaří příjmovou stránku v letech 2015 a 2016 stabilizovat, bude ohroženo čerpání dotací z evropských zdrojů, bude utlumena jakákoliv další výstavba silnic a bude to mít i vliv na množství peněz, které bude možné vložit do oprav silniční sítě.
ŘSD se chystá na daleko větší objem peněz tak, aby v případě jejich zvýšení bylo schopné začít stavět. Pro rok 2015 se připravuje na rozpočet 33 miliard korun, aby bylo možné doplatit peníze nezbytné na spolufinancování staveb, na které přispívá EU z Operačního programu doprava I. V roce 2016, kdy bude startovat programové období Operačního programu doprava II., kalkuluje s rozpočtem 25 miliard korun. Tyto peníze jsou podle šéfa ŘSD nezbytné pro to, aby mylo možné zajistit plynulý přechod z jednoho období do druhého.