"Musíme podstoupit proces stanovení hodnoty," uvedl Marchionne. Fond VEBA, který je menšinovým vlastníkem Chrysleru, dal podle něj jasně na vědomí, že není dlouhodobým držitelem akcií. "Chtějí prodávat, takže pro ně musíme najít způsob, jak odejít, aby to nevedlo k něčemu, co já považuji za mimořádně vysoká či neobvyklá očekávání ohledně ceny," podotkl Marchionne v rozhovoru.
Chrysler musel v roce 2009 požádat o bankrotovou ochranu a nakonec byla firmu nucena zachraňovat vláda. Později získal pětinový podíl a kontrolu nad vedením podniku Fiat. Od té doby italská automobilka svůj podíl zvýšila až na současných 58,5 procenta. Zbývajících 41,5 procenta má zdravotní fond VEBA. Podle dohody z roku 2009 má ale Fiat opci na koupi akcií fondu. Fiat této opce poprvé využil loni v létě, na ceně za tento podíl se ale strany nedohodly.
Spory blokují definitivní spojení obou automobilek, které by přivedlo pod jednu střechu značky jako je Ferrari, Jeep, Maserati nebo Dodge.
Fiat v dokumentech určených soudu odhadl celkovou hodnotu Chrysleru na 4,2 miliardy dolarů (téměř 81 miliard Kč). Podle fondu VEBA má však podnik hodnotu až 10,3 miliardy USD (více než 198 miliard Kč).