Noví šéfové CME budou mít společně nižší plat, než měl Sarbu

16.09.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. září (ČTK) - Noví šéfové mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME), která v tuzemsku vlastní televizi Nova a další stanice, budou mít dohromady nižší plat, než jaký pobíral dosavadní ředitel Adrian Sarbu. Christoph Mainusch a Michael Del Nin tak budou podle agentury Reuters každý pobírat základní roční plat 800.000 dolarů (15,7 milionu Kč). Sarbu si vyjednal roční plat 1,8 milionu dolarů a bonusy, na funkci rezignoval v srpnu.

CME v neděli oznámila, že o řízení podniku se budou ode dneška dělit Christoph Mainusch a Michael Del Nin. Mainusch dříve pracoval jako konzultant pro společnost Turner Broadcasting International, zatímco Del Nin od roku 2008 působil jako viceprezident pro mezinárodní a podnikovou strategii v Time Warner, která má v CME podíl 49,9 procenta.

Podle dokumentů, které dnes CME předložila, mohou oba představitelé za letošní rok dostat odměnu ve výši 200.000 dolarů a poté až stonásobek jejich ročního platu. Letos a příští rok mají také nárok na akcie s omezenými právy, tedy cenné papíry, které jsou plně převoditelné až po splnění některých podmínek.

Sarbu, kterého oba manažeři ve funkci generálního ředitele střídají, v dubnu se CME podepsal nový kontrakt, který mu zajišťoval roční plat 1,8 milionu USD a bonusy. Jeho srpnový odchod byl překvapením, vzhledem k dřívějším informacím, že na základě prodlouženého kontraktu by měl zůstat v čele CME až do prosince 2016.

Sarbu má nárok na odstupné 5,4 milionu dolarů, které má dostat v českých korunách. Manažer pocházející z Rumunska by měl se CME dál spolupracovat, a to formou tvorby televizního obsahu.

CME, kterou založil miliardář a dědic kosmetického impéria Estée Lauder Ronald Lauder, vedle České republiky provozuje televizní stanice také na Slovensku, v Bulharsku, Rumunsku, Chorvatsku a ve Slovinsku. Od začátku globální finanční krize v roce 2008 se ale na trzích ve střední a východní Evropě potýká s poklesem příjmů z televizní reklamy. Kromě toho firma řeší i vysoké zadlužení.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK