"Oproti údaji za 1. čtvrtletí, kdy byl zaznamenán pokles výroby o 18,14 procenta, se vývoj v 2. čtvrtletí postupně zlepšoval a za pololetí se celkový pokles výroby snížil na 13,09 procenta," uvedl ředitel sdružení Antonín Šípek. Porovnání mezi roky 2013 a 2012 je však podle něj do značné míry ovlivněno tím, že až do května 2012 docházelo i v porovnání s rekordním rokem 2011 k růstu produkce.
Největší automobilka Škoda Auto ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách do konce srpna vyrobila 405.109 aut, což představuje meziroční pokles o 9,4 procenta. Ten je stále způsoben zejména výpadkem produkce při obměně nejdůležitějšího modelu Octavia. Následuje Hyundai s poklesem produkce o 2,7 procenta na 200.282 aut. Kolínská TPCA zaznamenala propad o 14,5 procenta na 129.482 vozů kvůli nižšímu zájmu hlavně v jižní Evropě.
Prezident sdružení Martin Jahn minulý týden ČTK řekl, že očekává celkovou letošní produkci osobních aut na úrovni 1,1 milionu vozů, což by proti loňsku znamenalo poklesl zhruba o šest procent.
Výroba nákladních aut klesla o 44 procent na 526 vozů. Za snížením produkce stojí ukončení výroby v letňanské Avii, která sestavila jen čtyři vozy, naopak kopřivnická Tatra zvýšila výrobu o 69,5 procenta na 522 aut. Produkce autobusů stagnovala na 2021 vyrobených vozidlech. Nejvíce, 1767 autobusů, vyrobilo Iveco Bus.
Výroba motocyklů reprezentovaná jen týneckou Jawou Moto se snížila o 46 procent na 885 strojů, z toho 867 motocyklů v objemové třídě nad 50 ccm.