"Rada předsedů odborů Kovo při Škoda Auto Mladá Boleslav stoprocentní většinou z 39 přítomných členů ve středu 11. září odsouhlasila kroky nutné k realizaci vystoupení základní organizace Mladá Boleslav ze Svazu Kovo. Je to ?nální důsledek nulové snahy Svazu Kovo splnit alespoň některé požadavky naší organizace na modernizaci a rozvoj odborů," uvádí se v odboráři. Po vystoupení ze svazu chtějí škodovácké odbory svým členům snížit příspěvky, čímž chtějí naznačit, že ze svazu neodstupují kvůli svému majetkovému prospěchu.
Odbory Kovo při Škoda Auto v Mladé Boleslavi čítají včetně seniorů přes 19.000 členů a jsou tak nejsilnější základní organizací odborového svazu KOVO. Odbory ze Škody se snažily o prosazení změny stanov svazu nebo o výjimky pro základní organizaci, například o "zastropování" výše členského příspěvku tak, aby nemuseli platit vždy jedno procento z čisté mzdy, ale aby ve stanovách byla uvedena nejvyšší možná cifra.
„Bude to ještě náročné. Rozhodně chceme i nadále spolupracovat, chceme zůstat otevřenou odborovou organizací, která je solidární s ostatními v České republice. Chceme nadále spolupracovat se svazem. Zároveň se ale také musíme měnit a být moderní, což v členství ve Svazu Kovo již nejde,“ uvedl předseda odborů ve Škodě Auto Jaroslav Povšík.
Svaz KOVO je se 127.000 členy největším odborovým svazem v zemi. Boleslavské odbory jsou zároveň největším přispěvatelem na chod centrály svazu, ročně jí z vybraných příspěvků posílají asi deset milionů korun. Poukazují však na to, že žádné služby od centrály nečerpají.