"Poslední velké investice do této trati se uskutečnily v šedesátých letech minulého století, kdy byla část trati přeložena kvůli stavbě Lipenské přehrady. V osmdesátých letech do ní investovalo železniční vojsko a od té doby se na ní uskutečnily pouze udržovací práce," řekl ČTK mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Po rekonstrukci by se měla výrazně zvýšit cestovní rychlost projíždějících vlaků z dnešních 30 až 50 kilometrů v hodině na 75 kilometrů za hodinu.
Oprava trati by podle správy železnic měla začít v březnu příštího roku. Do konce roku 2015 by měly být hotové hrubé práce, celá stavba včetně dokončovacích prací pak do poloviny roku 2016.
Všechny zastávky na trati by měly mít nová ostrovní nástupiště, jaká jsou v již zrekonstruovaných zastávkách v Horní Plané a Nové Peci. Počítá se rovněž s osazením zabezpečovacího zařízení na silničních přejezdech. Téměř polovina ze 113 přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších 13 přejezdů bude nově vybaveno závorami.
cfr rot