Ředitelství firmy zamítlo stížnosti v tendrech na dostavbu D3

20.09.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. září (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic zamítlo stížnosti neúspěšných uchazečů Eurovia a Strabag v tendrech na stavbu dvou úseků D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Obě společnosti namítaly, že Skanska v tendrech nabídla podezřele nízké ceny, které nemohou pokrýt skutečné náklady stavby. To ale hodnotící komise v jednom případě popřela a v druhém stížnost stavebních firem vůbec neposuzovala, protože ji stěžovatelé nestihli doručit v zákonné lhůtě. Vyplývá to ze závěrů komise, které má ČTK k dispozici.

Obě společnosti se nyní mohou obrátit k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Jejich vyjádření ČTK shání.

Skanska v obou tendrech zvítězila s podobnou cenou zhruba 600 milionů korun, což v úseku Borek - Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu a v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem 43 procentům původně předpokládané ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia tvořeného společnostmi Eurovia a Strabag činil 120 milionů Kč.

"Domníváme se, že některé nabídky konkurenčních firem obsahují jednotkové dumpingové ceny. Stejně tak hodnotíme i cenu vítěznou, která ve srovnání s ostatními, už tak nízkými, je nízká výrazně," uvedla mluvčí Eurovie Petra Kučerová. Na ekonomickou neopodstatněnost nápadně nízkých cen Skansky poukázala i mluvčí Strabagu Edita Novotná.

Skanska ale podezření z podnákladových cen odmítla. "Naše ceny vždy pokrývají veškeré náklady, případná rizika i přiměřenou marži," uvedla dříve mluvčí společnosti Lucie Nováková.

Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK