Projekt je připraven a výběrové bude vyhlášeno zřejmě během měsíce. Odhadovaná cena může být podle ředitele díky konkurenčnímu prostředí ve stavebnictví nižší. "Dokončení taky vyplyne z té soutěže. Ale stavbu obdobného rozsahu jsme v minulosti zvládali během roku, během roku a půl jsme většinou připraveni na provozní využívání. To znamená, řekněme, že do dvou let bychom měli být plně etablování tady na letišti v Ostravě na nové věži," řekl Klas.
Ředitel letiště Pavel Schneider ČTK řekl, že mošnovské letiště je v ČR v podstatě poslední, kde Řízení letového provozu věž nemá. "My jsme velmi rádi, že se podařilo konečně zahájit výstavbu věže. Bude v centrální části letiště, čili skoro uprostřed, a v rámci toho se k té věži dostaví další objekt, ve kterém budou naši hasiči. To se projeví na dostupnosti při zásahu," řekl Schneider.
Klas řekl, že věž původně měla být součástí bezpečnostního centra, které pak nedostalo financování v předpokládané výši. "Věž bude velmi moderní stavba. Už jsme nemohli stavbu oddalovat. Jsme v současné době v pronájmu v ne příliš vyhovujících podmínkách. My tu věž zahajujeme jako jakousi první etapu a projektově je to celé připraveno tak, že to bezpečnostní centrum se postupně může připojit," řekl Klas.
Řízení letového provozu má pronájem v prostorech letiště, které jsou podle ředitele stavebně už ve velmi špatném stavu a například se tam velmi obtížně zajišťují opravy. "Samozřejmě technologie je tu stejná jako na jiných letištích. Ale zase ta technologie, pokud je umístěna v méně vyhovujících prostorech, tak neslouží tak dobře jako někde jinde a jako určitě bude sloužit, až ta nová věž bude připravena," řekl Klas.