S akciemi Chrysleru se neobchoduje na burze od roku 1998, kdy se firma sloučila s Daimlerem. Před více než čtyřmi lety byla automobilka nucena požádat o vládou řízený bankrot, který opustila s novým majitelem, Fiatem.
Chrysler zatím neuvedl, kolik akcií hodlá na burze nabídnout ani za jakou cenu. Zisk z prodeje má jít celý do penzijního fondu. VEBA a vedení Fiatu vedou již delší dobu spor kvůli hodnotě akcií Chrysleru. Právě tento spor vedl k rozhodnutí, že VEBA prodá akcie na burze.
Ředitel Chrysleru Sergio Marchionne, který je současně ředitelem Fiatu, v polovině září uvedl, že primární nabídka Chrysleru by se mohla uskutečnit v prvním čtvrtletí 2014.
Marchionne se chtěl vyhnout primární nabídce akcií, protože to zpozdí jeho plány na fúzi obou automobilek. Při plné fúzi by bylo jednodušší sloučit finanční hotovost obou firem, a Fiat by tak získal více peněz na rozšíření výroby. V současnosti musí Chrysler a Fiat vést účetnictví odděleně, přestože je řídí stejný tým.
Chrysler vyrostl z téměř mrtvé firmy v roce 2009 v silnou značku, která je na tom nyní lépe, než její mateřský Fiat. Čistý zisk automobilky v prvním pololetí klesl o 21 procent na 764 milionů USD (14,7 miliardy Kč).
Chrysler musel v roce 2009 požádat o bankrotovou ochranu a musela ho zachránit vláda. Později získal pětinový podíl a kontrolu nad vedením podniku Fiat. Od té doby italská automobilka svůj podíl zvýšila až na současných 58,5 procenta. Fond VEBA vlastní zbývajících 41,5 procenta. Podle dohody z roku 2009 má Fiat opci na koupi akcií fondu. Fiat této opce poprvé využil loni v létě, strany se však nemohou dohodnout na ceně.