Kdo skutečně za projektem stojí, není známo. "Správa železnic s tím nemá nic společného. Oznamovatelem je stavební společnost OHL ŽS, která prý projekt připravuje pro soukromého investora," řekl ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty SŽDC Jakub Ptačinský. Spojitost s projektem dále vyloučily pražský magistrát a letiště. Stavení firma se k investorovi nevyjádřila.
Letiště Praha vítá jakékoliv spojení, které zlepší dostupnost letiště a zvýší komfort cestování, uvedla mluvčí společnosti Eva Krejčí s tím, že letiště čeká, dokud nebude hotová studie proveditelnosti, která určí nejvýhodnější trasu železničního spojení.
Správa železnic totiž v současnosti řeší otázku, zda letiště napojit na trať z Masarykova nádraží do Kladna, nebo vlaky vést z pražského hlavního nádraží přes Smíchov a pražský Semmering. S oběma variantami počítá i projekt samotného napojení, který si nechala zpracovat OHL ŽS.
Po propojení tratí bude muset dopravce využívající přípojku na letiště požádat o přidělení kapacity na státní infrastrukturu a bude muset splňovat stanovené technologické požadavky pro drážní dopravu, dodal Ptačinský s tím, že dosud se správcem státních tratí nikdo nejednal.