Stavbaři zastaví několikrát provoz na úseku mezi Loktem a Hořicemi, a to v rozmezí od sobotních 20:00 do nedělních 08:00. Pro osobní automobily byla stanovena objízdná trasa ve směru na Brno přes Čechtice a na Prahu přes Ledeč nad Sázavou. Nákladní auta nad 12 tun nemají stanovenou objízdnou trasu a budou při uzavírkách čekat přímo na dálnici.
"Během prací se všemi čtyřmi nosníky postupně za sebou bude provoz na dálnici uzavřen maximálně na hodinu a půl. Mezi jednotlivými uzavírkami pak budou přibližně stejné pauzy, kdy bude dálnice průjezdná, abychom řidiče omezili co nejméně," uvedl ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.
Jeden železobetonový nosník mostu je dlouhý 34 metrů a soupravy budou dohromady vážit 120 až 130 tun. Pokud nastanou komplikace v přepravě nosníků a nebudou dodány včas, tak bude stavba přerušena, nosníky nebudou montovány a budou dočasně uloženy mimo dálnici. Čas ukončení uzavírek je závazný a stavební firma jej nesmí prodloužit.
Kromě krátkodobých uzavírek při stavbě mostu čeká řidiče o víkendu na 71. kilometru dálnice také uzavření levého a pravého pásu. V půlkilometrovém úseku tak budou jezdit pouze jedním jízdním pruhem na Prahu a jedním jízdním pruhem na Brno.
O opravě dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie. Zhotovitelé letos využili nočních víkendových uzavírek ze soboty na neděli už několikrát. Zatím ani v jednom takovém případě omezení nezpůsobila podstatnou dopravní komplikaci.