Náklady zvýší inflace, rostoucí ceny energie a pohonných hmot, dále pak nákup tramvají 15T ForCity a zprovoznění prodlouženého úseku metra A do Motola. Podle propočtu Ropidu, který organizuje dopravu v Praze a okolí, to bude po úpravě v rámci povrchové dopravy jen za tři měsíce provozu v příštím roce více než 80 milionů korun.
Analýzu vnitřního fungování DPP a nákladů chce nechat vypracovat i nově zvolený šéf DPP Jaroslav Ďuriš. "Já se musím nejdříve seznámit se situací Na bojišti (sídlo centrálního dispečinku firmy), protože tu přímou nabídku (řídit společnost) jsem dostal až v závěru minulého týdne, nejdříve musím analyzovat ekonomiku," řekl.
Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) již minulý týden uvedl, že pokud DPP nevyřeší mnohamiliardový kontrakt na tramvaje se Škodou Transportation, hrozí mu krach. Řešení musí najít do půl roku, potom by se zřejmě muselo začít s rozprodáváním majetku, řekl Hudeček v pořadu České televize Události, komentáře.
V budoucnu tak bude muset DPP přistoupit k několika krokům. Mezi nimi je často zmiňována změna například tarifního systému, tedy úprava ceny předplatních kuponů, nebo změna systému slev. O té mluvil po pondělním jednání představenstva i Ďuriš. Zadarmo totiž po Praze jezdí děti až do 15 let a senioři již od 65 let. Mírné omezení slev by mohlo podniku přinést více než 100 milionů korun ročně. Například v Mnichově nebo v Budapešti jezdí zcela zdarma pouze děti do šesti let, v Paříži dokonce pouze do čtyř let.
Pomoci by mohlo přenesení některých systémových služeb pražské integrované dopravy z DPP do Ropidu. Ten by tak "pod sebou" mohl mít například revizory.
DPP je podle počtu zaměstnanců největší městskou firmou v ČR. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku negativně ovlivňuje řada zakázek uzavřených v minulosti, některé z nich prověřuje policie.