Ďuriš po jednání představenstva novinářům řekl, že si zadá vypracování analýzy dopravního podniku a na jejím základě se začne zabývat řešením problémů firmy. Řekl, že chce zvýšit pokuty za jízdu na černo, podobné opatření se podle něj v Českých Budějovicích osvědčilo.
Nový šéf podniku se chce zaměřit na některé smlouvy, například smlouvu o nákupu nových tramvají se Škodou Transportation. Nechtěl je ale komentovat, dokud se s nimi podrobněji neseznámí.
Křístek dnes v prohlášení uvedl, že vedení Prahy jej neinformovalo o jednáních o dodávkách tramvají a že neřeší problémy spojené s dostavbou trasy metra A do Motola. Podle něj předseda dozorčí rady DPP a radní Jiří Pařízek (TOP 09) neinformoval vedení města o posudku smlouvy na nákup tramvají 15T ForCity s firmou Škoda Transportation. Vedení DPP prý navíc nebylo obeznámeno o jednáních se Škodou Transportation.
Křístek se domnívá, že hlavním důvodem okamžitého přijetí jeho rezignace je smlouva se společností Inženýring dopravních staveb (IDS) na obstarávání současné největší investiční akce, dostavbě trasy metra A.
Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) Křístkovu kritiku odmítl. "Po přečtení prohlášení pana Křístka musím konstatovat, že jsme ho měli vyhodit mnohem dříve," uvedl. Křístkovu rezignaci přijala dozorčí rada DPP v pátek. Dnes představenstvo firmy zvolilo svým předsedou Jaroslava Ďuriše a pověřilo ho řízením společnosti. Do funkce generálního ředitele nastoupí 7. října.
Dopravní podnik čeká v následujících měsících restrukturalizace zadlužené firmy. Podle odhadu odborníků, kteří pro město vypracovali analýzu DPP, se firma bude muset potýkat zejména se zvyšujícími se náklady způsobenými inflací a rostoucí cenou pohonných hmot a elektřiny. Provozní náklady by se podle odhadu mohly do roku 2030 zvýšit z 15,2 až na 23,1 miliardy korun. Oproti tomu tržby vzrostou podle předpokladu ze současných 4,2 pouze na 4,8 miliardy korun.
DPP je podle počtu zaměstnanců největší městskou firmou v ČR. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku negativně ovlivňuje řada zakázek uzavřených v minulosti, některé z nich prověřuje policie.
V pražském dopravním podniku podle ČT pracuje 10.595 lidí a průměrná mzda činí 31.332 korun.