Společnosti namítaly, že vítězná Skanska v tendrech nabídla podezřele nízké ceny, které nemohou pokrýt skutečné náklady stavby. To ale hodnotící komise v jednom případě popřela a v druhém stížnost stavebních firem vůbec neposuzovala, protože ji stěžovatelé nestihli doručit v zákonné lhůtě.
"Návrhy od sdružení Eurovia/Strabag jsme již obdrželi, směřují proti údajně mimořádně nízké ceně vybraného uchazeče. V případě návrhů na přezkum úkonů zadavatele je správní řízení zahajováno automaticky," uvedl Švanda.
Podle něj řízení může trvat několik měsíců. ŘSD ale zatím může pokračovat v zadávání zakázky, ÚOHS nevydal předběžné opatření, které by ŘSD v tom bránilo.
Skanska v obou tendrech zvítězila s podobnou cenou zhruba 600 milionů korun, což v úseku Borek - Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu a v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem 43 procentům původně předpokládané ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia tvořeného společnostmi Eurovia a Strabag činil 120 milionů Kč.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.