Zbylé úseky povedou stejní lidé, kteří dosud zastávali pozice výkonných ředitelů, nebo byli pověřeni řízením jednotlivých úseků. Náměstkem pro ekonomiku a techniku bude Daniel Kurucz, osobní dopravu povede Michal Štěpán a pověření pro vedení nově vznikého úseku pro průřezové činnosti, do kterého se sloučila personalistika a další odbory původně řízené přímo generálním ředitelem, získal původně personální šéf Ivo Veselý. Posledního z bývalých ekonomických náměstků Petra Vohralíka představenstvo drah odvolalo už v polovině září.
Reorganizaci a personální změny oznámilo vedení drah začátkem září s tím, že má v úmyslu zrušit úseky personalistiky, strategie a obchodu a marketingu a produktů. Spolu s rušením úseků vedení drah zrušilo třetinu z původních 33 odborů, které jsou úsekům organizačně podřízené. Na to má podle Joklíka navazovat i omezení počtu zaměstnanců v řádu několika desítek, od čehož si dráhy slibují roční úsporu v desítkách milionů korun.
České dráhy v pololetí prohloubily meziroční ztrátu na 510 milionů korun. Přeprava osob skončila se ztrátou 274 milionů korun, zisková naopak byla nákladní doprava, do jejích výsledků se ale promítl prodej dlouhodobého majetku nákladního dopravce ČD Cargo. Vloni státní dopravce prodělal 1,6 miliardy korun zejména kvůli potížím v nákladní dopravě.