Oslabení prodeje hlásily americká General Motors, japonské automobilky Toyota a Nissan, německý Volkswagen i jihokorejský Hyundai. Odbyt se naopak podařilo zvýšit dvěma ostatním domácím výrobcům Ford a Chrysler.
Prodej vozů Ford v září v meziročním srovnáním stoupl o 5,8 procenta na 185.146 aut, což bylo pro firmu nejlepší září za sedm let. Chrysler, který patří italskému Fiatu, prodal o jedno procento aut víc než před rok a zažil nejlepší zářijový prodej za šest let.
GM se naopak prodej snížil o 11 procent na 187.197 aut. Vozů Toyota se prodalo méně o 4,3 procenta a Nissan utrpěl pokles o 5,5 procenta. Prodej aut značky Volkswagen se propadl o 12,2 procenta, odbyt sesterské značky Audi ale vzrostl o 6,2 procenta. Korejská Hyundai zaznamenala oslabení o osm procent.
V srpnu vyvrcholila vlna nárůstu prodeje automobilů v USA a roční tempo odbytu se vyšplhalo na 16 milionů, tedy maximum za téměř šest let. Analytici podle agentury Reuters předpokládali, že v září prodej sestoupí na 15,2 a6 15,7 milionu a meziročně se sníží o dvě procenta až pět procent.
K meziročnímu poklesu přispěla skutečnost, že letos bylo o dva prodejní dny méně než loni a část nákupního víkendu před Dnem práce připadla na srpen. Poslední víkend se prodeje podle dealerů snížily v obavách z dopadu očekávaného částečného přerušení provozu federálních úřadů na příjmy státních zaměstnanců.
Analytici nicméně očekávají, že růstová dynamika amerického automobilového trhu přetrvá a bude pokračovat i v příštím roce. "Důvěra spotřebitelů je relativně vysoká, nezaměstnanost klesla v srpnu na 7,3 procenta a nadále sledujeme vzestup cen domů a stavební aktivity," uvedla analytička Elaine Kweiová z firmy Jefferies.