Odhadované náklady se pohybují mezi 910 miliony korun a 1,02 miliardy korun. "Doufáme, že stavbu postavíme za tu nižší částku," řekl Žák. Stavba koridoru, která začala v těchto dnech, by měla skončit do konce roku 2015.
Stavba IV. železničního koridoru na trati mezi Českými Budějovicemi a Prahou patří k nejdůležitějším dopravním projektům v kraji. "Je to trať, která má velký potenciál a chceme cestujícím zvýšit komfort," řekl Žák. V současnosti trvá zhruba 140 kilometrů dlouhá cesta vlakem z Českých Budějovic do Prahy přibližně dvě hodiny a 40 minut. Na jihu Čech se souběžně na IV. koridoru modernizuje úsek mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora, mezi Českými Budějovicemi a Nemanicemi a mezi Horusicemi a Veselím na Lužnicí.
Z evropského hlediska zajišťuje IV. železniční koridor spojení severu Evropy s Rakouskem a jaderskými přístavy na jihu. Modernizace v Česku začala v roce 2005, skončí v roce 2016. Vlaky by po modernizované trati mohly jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině.
Žák dnes uvedl, že ministerstvo dopravy chce do konce roku uvolnit 600 milionů korun na obnovu silnic II. a III. tříd v krajích.