Katalogová hodnota objednávky činí 9,5 miliardy USD (179,1 miliardy Kč). Konečná cena však obvykle bývá výrazně nižší, protože výrobci poskytují při větších objednávkách slevy. První letadlo mají aerolinky dostat v roce 2019.
"Japonsko je jedním z nejdůležitějších trhů na světě," řekl novinářům generální ředitel Airbusu Fabrice Brégier. "Toto je největší objednávka Airbusu na A350 od počátku letošního roku a největší objednávka od japonských aerolinek, jakou jsme kdy obdrželi," dodal.
Boeing dlouhou dobu odrážel snahy Airbusu zajistit si objednávku právě od aerolinek JAL. Těžil hlavně ze spolupráce s japonskými dodavateli a z politického přátelství Tokia a Washingtonu. Udržel si tak podíl na trhu více než 80 procent. Zpoždění při vývoji letounu 787 Dreamliner a následné odstavení letadel z provozu kvůli přehřívání baterií však poškodily jeho obraz a podle analytiků se objevily také pochybnosti, zda je Boeing schopen dodávat letadla včas. JAL a další japonské aerolinky ANA patří mezi největší odběratele letadel Dreamliner.
V rámci JAL se podle agentury Reuters také vytratily politické vlivy na rozhodování o nákupu letadel. Aerolinky v roce 2010 musel zachraňovat stát, avšak loni aerolinky znovu vstoupily na trh, a stát v nich tak ztratil vliv.
"Je to obrovské vítězství pro Airbus a velká ztráta pro Boeing," řekl analytik Scott Hamilton. Obě společnosti se podle něj nyní zřejmě zaměří na další velké japonské aerolinky, a to na již zmíněnou společnost ANA. Ta bude potřebovat nahradit stárnoucí flotilu svých 25 boeingů 777. Tato letadla jsou hlavním konkurentem strojů A350.