Alitalia podle analytiků potřebuje zhruba 500 milionů eur (téměř 13 miliard korun), aby udržela své aktivity v provozu a investovala do nové strategie, jež by zajistila obrat v hospodaření. Firma od privatizace v roce 2009 prodělala více než miliardu eur.
Alitalia minulý týden oznámila, že hodlá navýšit kapitál minimálně o 100 milionů eur. Akcionáři budou o navýšení kapitálu hlasovat 14. října. "Alitalii hrozí vyhlášení bankrotu, pokud nebude během několika týdnů vyřešeno navýšení kapitálu," uvedl vládní zdroj.
Podle dodavatelů se Alitalia již nyní zpožďuje v platbách za dodávky pohonných hmot. "Alitalii hrozí, že během čtyř nebo pěti dnů nebude schopna létat," upozornil zdroj.
Alitalia v posledních letech agresivně snižovala výdaje, stále se však potýká s ostrou konkurencí ze strany nízkonákladových leteckých přepravců v Evropě, slabou poptávku na domácích linkách a nedostatkem kapitálu na investice.
Ve firmě nyní vlastní čtvrtinový podíl francouzsko-nizozemská letecká společnosti Air France-KLM. Italská vláda doufá, že Air France-KLM svůj podíl zvýší a případně získá nad Alitalií kontrolu. Panují však neshody ohledně finančních závazků a podnikatelské strategie Alitalie v případě fúze podniků.
Jeden z členů správní rady Alitalie minulý týden uvedl, že zájem o koupi podílu v italské firmě projevili investoři z Číny, Ruska a Spojených arabských emirátů.