"Je jasné, že vzhledem k pokračující krizi v Řecku a velmi složité finanční situaci firmy samotné by Olympic musel v každém případě brzy z trhu odejít. Spojení tak nemůže mít další negativní dopady na hospodářskou soutěž, proto jsme jej podpořili," vysvětlil dnes Almunia.
V prohlášení EK připomíná, že s koncem Olympic Air se společnost Aegean převzetím jeho tras stane jediným klíčovým leteckým přepravcem v Řecku. Agentura Reuters k tomu dodala, že Aegean by měl za vstup do Olympic Air zaplatit nynějšímu majiteli, investiční skupině Marfin, asi 72 milionů eur (skoro 1,9 miliardy korun).
Nynější pokus o převzetí je ze strany Aegean už druhým, první spojení v roce 2011 komise odmítla povolit. Tehdy měl Olympic 32 letadel, nyní jich má jen 14. Od své privatizace v roce 2009 Olympic nikdy nebyl ve zisku, připomněl dnes Almunia.
Komise dnes také připomněla, že krize v Řecku znamenala propad v domácí letecké přepravě z Atén o 26 procent. V roce 2009 tamní letiště odbavilo 6,1 milionu pasažérů, loni jen 4,5 milionu. Pokles pokračoval také v první polovině letošního roku.