Kompletně je dokončený druhý koridor z Břeclavi do Ostravy, s výjimkou krátkého úseku první koridor z Břeclavi do Děčína přes Prahu. Intenzivně se pracuje na čtvrtém koridoru z Prahy do Českých Budějovic a na třetím koridoru začaly práce na úseku Rokycany - Plzeň, zbývá také ještě stavba mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem. "Snažíme se maximálně využít peníze z končícího programovacího období, stavět se za ně může až do roku 2015, a chystáme projekty pro další období do roku 2020," zmínil Nejezchleb plzeňský a pražský uzel. "V Praze musíme přes Hostivař napojit čtvrtý koridor," upřesnil Nejezchleb. Kompletní modernizace čeká uzly v Kralupech nad Vltavou, Pardubicích, České Třebové a v Ostravě.
Do roku 2020 mají být modernizovány úseky z Prahy do Berouna ve stávající stopě podél Berounky. "Trať je dožilá a je potřeba zde zajistit dostatečnou kapacitu pro hustou příměstskou dopravu," řekl Nejezchleb. Částečně v nové stopě povede trať v úseku Ústí nad Orlicí - Choceň a zcela nově povede trať mezi Nemanicemi a Ševětíněm na Českobudějovicku. "Chystají se zde dva tunely, jeden z nich bude nejdelší v síti SŽDC, bude mít přes pět kilometrů," sdělil Nejezchleb.
Jednou z klíčových staveb je také modernizace železničního uzlu Brno, do roku 2020 musí být stavba minimálně zahájena. "S předstihem se zaměříme na dosud nemodernizované úseky Horní Heršpice - Modřice a Židenice - Maloměřice," doplnil Nejezchleb.
Pro nákladní dopravu se počítá s modernizací tratí Kolín - Děčín po pravém břehu Labe, Hranice na Moravě - Horní Lideč, Ústí nad Labem - Chomutov a Ostrava - Český Těšín přes Havířov. Na těchto tratích má fungovat celoevropské zabezpečovací zařízení.