Do roku 2020 chce mít SŽDC zmodernizované tranzitní koridory

09.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 9. října (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce mít do roku 2020, tedy do konce dalšího programovacího období Evropské unie, dostavěné tranzitní koridory a důležité železniční uzly. Podle aktuálních předpokladů na to bude potřeba několik desítek miliard korun. Pro nákladní dopravu by se měly zmodernizovat další klíčové tahy, řekl dnes na semináři Železnice pro budoucnost na brněnském veletrhu Eurotrans náměstek pro modernizaci dráhy SŽDC Mojmír Nejezchleb.

Kompletně je dokončený druhý koridor z Břeclavi do Ostravy, s výjimkou krátkého úseku první koridor z Břeclavi do Děčína přes Prahu. Intenzivně se pracuje na čtvrtém koridoru z Prahy do Českých Budějovic a na třetím koridoru začaly práce na úseku Rokycany - Plzeň, zbývá také ještě stavba mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem. "Snažíme se maximálně využít peníze z končícího programovacího období, stavět se za ně může až do roku 2015, a chystáme projekty pro další období do roku 2020," zmínil Nejezchleb plzeňský a pražský uzel. "V Praze musíme přes Hostivař napojit čtvrtý koridor," upřesnil Nejezchleb. Kompletní modernizace čeká uzly v Kralupech nad Vltavou, Pardubicích, České Třebové a v Ostravě.

Do roku 2020 mají být modernizovány úseky z Prahy do Berouna ve stávající stopě podél Berounky. "Trať je dožilá a je potřeba zde zajistit dostatečnou kapacitu pro hustou příměstskou dopravu," řekl Nejezchleb. Částečně v nové stopě povede trať v úseku Ústí nad Orlicí - Choceň a zcela nově povede trať mezi Nemanicemi a Ševětíněm na Českobudějovicku. "Chystají se zde dva tunely, jeden z nich bude nejdelší v síti SŽDC, bude mít přes pět kilometrů," sdělil Nejezchleb.

Jednou z klíčových staveb je také modernizace železničního uzlu Brno, do roku 2020 musí být stavba minimálně zahájena. "S předstihem se zaměříme na dosud nemodernizované úseky Horní Heršpice - Modřice a Židenice - Maloměřice," doplnil Nejezchleb.

Pro nákladní dopravu se počítá s modernizací tratí Kolín - Děčín po pravém břehu Labe, Hranice na Moravě - Horní Lideč, Ústí nad Labem - Chomutov a Ostrava - Český Těšín přes Havířov. Na těchto tratích má fungovat celoevropské zabezpečovací zařízení.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK