Stavba obchvatu Tábora musí stát, NSS zamítl kasační stížnost

10.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 10. října (ČTK) - Stavba obchvatu Tábora na dálnici D3 nesmí pokračovat. Nejvyšší správní soud totiž zamítl kasační stížnost Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstva dopravy proti rozhodnutí městského soudu, který nařídil stavbu zastavit. Soud dnes zveřejnil rozsudek na úřední desce bez odůvodnění. O rozhodnutí informovala Česká televize. Vyjádření ŘSD a ministerstva ČTK zjišťuje.

Městský soud řešil spor mezi ministerstvem a ŘSD a vlastníky pozemků, kteří si stěžují, že je stavba připraví o jedinou příjezdovou cestu k motocentru, které vedle okruhu provozují. Už před stavbou motocentra ale bylo rozhodnuto o tom, že spojovací obslužná cesta je jen dočasná, argumentovalo ministerstvo dopravy. Při povolování stavby motocentra si toho však stavební úřad ani katastr nemovitostí a další instituce nevšimly a stavba byla povolená jako trvalá.

Ministerstvo dopravy v kasační stížnosti rozporovalo především to, že po kolaudačním řízení získaly stavby automaticky oprávnění k časově neomezenému používání příjezdové cesty. Povolení používat příjezdovou komunikaci podle ministerstva zaniklo už v roce 2008, a provozovatelé motocentra ji proto používají neoprávněně.

Táborský obchvat na D3 se opravoval už několik měsíců. "Zastavení stavby samozřejmě oddaluje dokončení plnohodnotného dálničního spojení v celém úseku mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Obchvat je nyní průjezdný jen pro jeden pruh v každém směru a situace výrazně komplikuje i dopravu v některých čtvrtích Tábora.

Stavba dálnice D3, na níž se opravovaný obchvat nachází, je problematická. První úsek byl otevřený před 20 lety. Komunikace má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi a měřit přibližně 180 kilometrů. Zatímco rakouská strana je připravena na napojení této dálnice, D3 v České republice vede jen mezi Meznem a Veselím nad Lužnicím v celkové délce 42 kilometrů. Další úseky v Jihočeském kraji se staví, ve středních Čechách se však budování dálnice komplikuje.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK