PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Podle WSJ společnost hledá finanční prostředky, aby si zajistila přežití do druhé poloviny této dekády.
Zdroje obeznámené se situací tvrdí, že Peugeot s vedením čínského státního koncernu několik měsíců jednal o možném rozšíření jejich dosavadního partnerství mimo území Číny, a to včetně možné investice v Peugeotu.
Na zvýšení kapitálu by se kromě čínské společnosti mohla podílet i francouzská vláda, uvedl jeden ze zdrojů. Injekce z Paříže by v dalších letech mohla pomoci financovat některé projekty v oblasti vývoje, i když automobilka prý formálně o peníze nepožádala.
Mluvčí Dongfengu se ke zprávám odmítl vyjádřit. Automobilka dnes uvedla, že zkoumá možné průmyslové a obchodní transakce s různými partnery, včetně způsobů, jak financovat budoucí projekty. Její mluvčí potvrdil, že pravidelná schůze představenstva by se měla konat 22. října.
PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí kvůli slabé poptávce v Evropě, která je zasažena dluhovou krizí, prodělala 426 milionů eur (11 miliard Kč). Ve srovnání se stejným obdobím loni jí však ztráta klesla téměř o polovinu, z 818 milionů eur. Více než 38 procent hlasovacích práv společnosti vlastní rodina Peugeotů, která automobilku Peugeot už asi dvě století de facto ovládá. Případné zvýšení kapitálu by jejich kontrolu podle Reuters mohlo oslabit. Podle zdrojů této agentury Dongfeng a francouzská vláda přispějí každý částkou 1,5 miliardy eur a získají až 30 procent společnosti.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.
Akcie Peugeotu na burze v Paříži dnes po poledni oslabovaly o více než deset procenta a přechodně klesly i pod 11 eur. Jejich roční maximum je těsně nad 13 eury, minimum pod pěti.