Důvodem pro zdražování je podle ředitele Lunchtime.cz Igora Třeslína meziroční růst energií a potravin. " Zdražilo vepřové, sýry, mouka, máslo a mléko. Tam byl průměrný nárůst cen kolem deseti procent. Největší zdražení se ale týkalo brambor a dosáhlo 103 procent," uvedl šéf Lunchtime.cz.
Spolu s nárůstem průměrných cen se zvyšovala i průměrná cena jídelních kuponů pro zaměstnance, přestože ta rostla o něco pomaleji. Zatímco v první polovině letošního roku se cena obědů zvýšila o zhruba 4,7 procenta, hodnota stravenek rostla o jeden procentní bod pomaleji, uvedl ředitel tuzemské Cheque Déjeuner Jiří Kráčmar. Průměrná hodnota jídelních kuponů tak dosáhla 65,7 koruny, dodal s tím, že dvě třetiny všech zaměstnanců dostává kupony v hodnotě 55 až 70 korun.
Ještě o desetikorunu vyšší je nominální hodnota nejběžněji distribuovaného jídelního kuponu podle konkurenční stravenkové společnosti Sodexo. Ta uvedla, že nejčastější jí distribuovanou stravenkou je 80korunový kupon, 40 procent klientů dostává ještě vyšší hodnoty.
Cheque Déjeuner působí v 11 evropských zemích a africkém Maroku. V Česku distribuuje stravenky pro 225 tisíc klientů. Celkem společnost zaměstnává zhruba 2000 lidí. Kromě jídelních kuponů poskytuje rovněž šeky na úhradu volnočasových aktivit.