"Z původního požadavku zhotovitele na navýšení rozpočtu stavby o vícepráce za 69 milionů korun jsme se oboustranně shodli na technickém řešení, které nepřesáhne deset milionů korun," řekl Kočica. Firma ve výběrovém řízení na modernizaci devítikilometrového úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší zvítězila s cenou necelých 600 milionů korun, což bylo o více než 360 milionů korun laciněji, než kolik předpokládal projekt.
Stavební firma přišla podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové s technickým řešením, které umožní stavbu zrychlit, a dohnat tak skluz, který tento úsek kvůli sporům o kvalitu podloží proti zbylým modernizovaným úsekům nabral. Do začátku prosince, kdy by se měly práce na opravách D1 na zimu přerušit, by mělo být hotové provizorní rozšíření silnice. S bouráním současného povrchu vozovky a pokládkou nového by se pak mělo začít na začátku příští stavební sezony na jaře 2014.
Kromě úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se D1 modernizuje na dalších třech úsecích mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.