Výsledky překonaly odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru čekali zisk 1,12 dolaru na akcii. Tržby pak analytici odhadovali na 2,17 miliardy USD.
Firma uvedla, že prodej se zvyšoval na domácím trhu i v zahraničí. Na severoamerickém trhu se hrubé tržby zvýšily o tři procenta, zatímco v zahraničí byly vyšší o devět procent.
Prodej panenek American Girl se zvýšil o 20 procent. Nárůst prodeje u panenek Barbie pak činil tři procenta, zatímco v předchozích čtyřech čtvrtletích naopak klesal. Kultovní panenka se začala prodávat před více než 50 lety, v poslední době však zájem o ni upadal na úkor značky Monster High. Prodej ostatních panenek, včetně Monster High, se zvýšil o 28 procent. Prodej hraček pro nejmenší pod značkou Fisher-Price stagnoval a prodej divize, jejíž součástí jsou autíčka Hot Wheels, se o devět procent snížil.
Příznivá zpráva o hospodaření Mattelu přichází v době, kdy se výrobci a prodejci chystají na hlavní nákupní sezonu před Vánocemi. Ta může mít na celkových tržbách některých firem až poloviční podíl. Prodej hraček je v poslední době slabý, zejména kvůli nejistému ekonomickému vývoji a oblibě elektronických přístrojů. Mattel si však zatím vždy vedl lépe než konkurence.