V letošním roce by se měl prodej v Evropě podle institutu ještě snížit, a to o 3,8 procenta na 13,53 milionu vozů. Poptávku po autech v Evropě v posledních letech nepříznivě ovlivňují zejména dopady dluhové krize na ekonomiku.
Evropští spotřebitelé kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezují nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Výrobci se tak potýkají s nadbytečnými výrobními kapacitami a jsou nuceni uzavírat továrny a propouštět.
Institut rovněž předpověděl, že oživení automobilového trhu ve Spojených státech v příštím roce zpomalí. Prodej aut v USA by se podle něj měl napřesrok zvýšit o 3,2 procenta na 16,1 milionu vozů po letošním nárůstu o 7,6 procenta na 15,6 milionu vozů.
Růst celosvětového prodeje automobilů podle institutu v příštím roce pravděpodobně zrychlí na čtyři procenta z letošních tří procent, a to zejména díky silnější poptávce v Číně.
Šéf evropské součásti automobilky Hyundai Allan Rushforth nedávno předpověděl, že Hyundai napřesrok společně s dceřinou automobilkou Kia Motors v Evropě prodá zhruba milion automobilů. Celý evropský automobilový trh by podle něj měl příští rok stoupnout o dvě až tři procenta.
Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji. Společně s firmou Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Firma v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.